20140922

Another Trash

Mainkan baris-baris not secara rawak dan biar ia terbang menjadi kepulan musik enak. Sedang dia; cuba-cuba mencari anak mata saya; yang sekian lama tersorok dalam adunan kopi panas atau mungkin di setiap lapisan kek keju.

"Mata ni jarang menipu Maii. Tapi aku tak tahu la kalau mata kau (menipu)."

Tiada apa yang perlu dikesalkan untuk 20 tahun yang telah berlalu kerana ia (kekesalan) tidak mampu mewujudkan orang mati secara konkrit. Dalam durasi masa ini juga kau perlu sadar; berdengus kasar bukan jalan terakhir. Merungut adalah pekara memenatkan dan buntu. Malah, air mata bukan lagi radas utama untuk penuhi kepentingan diri.

Berjeda. Panjang. "At the end, kau cuma ada diri sendiri."

Atau mungkin memang mata saya sedang menipu.

8 comments:

  1. Semester baru ni masih di KKM?
    Jika ya, apa jadi di KKM hingga kecoh-kecoh?

    I miss UKM already. hah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidup mati bersama KKM tercinta. nuclear agency dengan ukm bukan jauh sangat. datanglah jenguk. atau sambung master.

      Delete
    2. Masa praktikal di Agensi Nuklear haritu memang duduk KKM. Tapi dah lama habis praktikal la. Sekarang di kampung.

      Malas nak sambung master. Nak kerja terus. Haha

      Delete
    3. patut dah tak nampak kat ptsl. kat favorite seat hari rabu anda :) . tahniah. mana mana boleh. belajar boleh kerja pun boleh. cuma kalau berubah hati nak belajar, pilih lah ukm, masuk kkm semula. nikmati car park baharu kami haha

      Delete
    4. Kalau nampak lagi kat ptsl pun, tundukkan lah pandangan anda. Nanti berderau darah dan panas muka pula. ehe

      Dah kerja dah pun sekarang. dekat perusahaan pak cik. although not permanently and not for long kot. bila kerja rasa rindu pulak nak ke kelas. haha. I need to focus on what I really want to do right now.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete