20140520

Reminiscent

Kau cuba berimaginasi mengenai keberadaan kau di ruang kecil; Ruang terhad penuh rak dan susunan buku kegemaran pelbagai saiz. Sedang kepala kipas angin benar-benar tertumpu pada kau.

Pada waktu itu kau cuma mahu menongkat mata, berbagi masa menelan buku-buku yang lama kau simpan tetapi masih tidak dibuka.

Dan kau sentiasa berharap, kau punya waktu untuk melukis kembali menggunakan warna dan berus yang semakin mengeras beku setelah sekian lama tidak diguna.

(Rindu kamu, Pustaka Mini)
Kau, Itu aku.

5 comments:

  1. luangkan masa sehari, jangan buat apa2 kecuali bertapa di pustaka mini... azam!

    ReplyDelete
  2. Aku xfaham..aku jugak x fhm mcmn smbotak ni boleh faham..hahahah

    ReplyDelete
  3. ha aku pun ada belambak buku. tah bila mahu telan semua tu. to dhagi; aku simpati. kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. S, dhagi memang semedang tak faham aku tulis apa. Jenis kalau cakap straight-to-the-point

      Delete
    2. Lelaki memang jenis straight to the point. Tak suka berkias-kias.

      Delete