20140316

Tamak

Aku orang mentah. Masih tidak punya apa-apa. Tapi bila dia buka cerita fasal dunia. Aku mula tamak. Mahu kaut apa yang di depan mata. Kerana aku miskin. Tidak mampu beli masa.

Ada kapal ke masa lepas sekalipun aku tetap setia pada masa sekarang. Kerana mahu berjumpa 3 orang penting di masa hadapan. Dan aku yakin bilangan ini akan bertambah atau aku salah seorang kepada penambah bilangan ini.

7:27 AM - 13 Mar 2014
Stress itu nikmat. Biar kita lebih tamak dalam rangkul minit-minit berharga bersama keluarga, bergurau senda. Ahh. Homesick.

8:32 AM - 15 Mar 2014
Berbungkus dalam bungkusan nikmat kasih sayang. Ya. Aku tamak. Aku tamak dalam perihal yang melibatkan kasih sayang. Kalau boleh aku mahu angkut satu keluarga. Hidup bersama dalam satu masa.

Hari ini aku pulang. Kalau ini adalah kali terakhir kami, aku mohon Tuhan.

"Tenteramkan hati-hati ini."

3 comments:

  1. spend time with family tu lain skit perasaan bunga2 dia.eh hang manja!

    ReplyDelete