20140115

An Evening

#Nowplaying - Di Atas Kapal Kertas // Banda Neira

Ntah-buat-keberapa-kali musik akustik merdu ini berputar. Kerana semenjak aku tahu fungsi repeat, aku sentiasa letakkan ia dalam mood repeat. Jeans, kasut lusuh, plain t-shirt, dan hijab hitam kegemaran. Berdiri dan berjalan, menunggu gerabak yang akan bawa aku pergi jauh.

Gelagat manusia di sekitar sini lucu. Anak kecil yang mengada-ngada. Pasangan tua dengan bagasi. Sekumpulan anak muda dengan fesyen tribul. Dan kebanyakkannya kusyuk menatap gadget pintar. Aku senyum. Bunyi gerabak keretapi sangat klasik. Bagi aku, rel-rel keretapi ini sinonim dengan perpisahan.

Seperti hari ini. Tetapi ia tidak statik dengan satu makna sahaja. Kan?

*Senyum*

7 comments:

  1. Mai... kau suka sangat naik train eh? Compare dengan bus?

    ReplyDelete
  2. itu destinasi atau satu persinggahan untk perpisahan lagi itu beza.aku tak pernah naik keretaapi,tapi kalau bas selalu dah.hehehe

    ReplyDelete
  3. Masa tgh baca post ko ni aku kat serdang .aku tempt ko selalu duduk..tapi bila xder payung.aku ragu2 nk tegur.hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Please la tegur dia. Ahaaa :P

      Delete
    2. yang pasti tu bukan aku wei. yang aku lukis tu makcik yang baru balik kerja. dan aku selalu di koch wanita. mungkin silap Hahaha

      Delete