20121111

Pinjam sayap

Hujan. Pantulan cahaya bintang buatan 'kami' dari tingkap cermin dari meja studi asma.

"Aku akan setia dengan mereka yang aku bisa beri sayap biar bersama terbang masuk surga."

Asma, ketinggian. kecil molek anggun sebiru kasih. gadis yang sentiasa bangkitkan aku bertemu Allah di dalam sujud.

Shima. Gadis ini bisa buat aku tersenyum girang panjang sampai ke telinga. sebagai bahu untuk aku lepaskan rasa pilu hati. menangis di pangkunya buat aku tenang. tersenyum.

Asiah. Peribadi yang terpuji. Yang sentiasa memberi pinjam deria dengar setiap celotehanku yang kusut. yang sentiasa memberi aku semangat.

Mekti. Layak memegang gelaran ibu mungkin. hehe. Gadis yang mengingatkan aku tentang dosa pahala. dia juga mengingatkan ku yang dosa itu tetap dosa. mencuri guna tangan tetap terima dosa. yang memberi sedekah guna tangan kiri tetap dikira pahala.

Yah. Attitude kebudakan buat aku senang bersahabat dengannya. Gadis ini ingatkan aku tentang tali Allah yang sudah lalu tergantung hanya menunggu aku menyambut.

Nabila. Kalau bertemu senyuman kami tak lekang di bibir. manisssss.

Dalam keadaan sedar. Tangan aku menulis "sahabat till jannah" :D

Yang sudah selesai sem satu,
maii

3 comments: