20120117

Capital D itu cinta

Sebelum ini aku pandang D sebelah mata je
Bila kawan-kawan aku ajak kenal dengan D aku buat tak tahu je
Bila abah aku cerita tentang D aku tarik muka bosan
Ah, ada apa dengan D ? Hebat sangatkah dia ? Kaya sangatkah dia ?

Suatu hari aku bertentang mata dengan D dalam dunia maya
Sumpahh D itu sangat ohseemm kuasa infiniti

Pada permulaannya biasa-biasa tapi akhir-akhir ini
D mampu menggegarkan hati aku
Bahkan D berjaya menerjah masuk ke dalam mimpi aku

Dua hari lepas lagi sekali D berjaya menceroboh mimpi aku
Ceritanya begini,memang sebelum tidur aku akan terbang ke dunia maya
Membaca kotak-kotak yang dipublish oleh peminat D
Sedang enak membaca, tiba-tiba aku tersentap dengan satu kotak ni
Ayat-ayat peminat D itu biasa-biasa sahaja dan mudah difahami
Tak ada 'lovelove', tak ada ayat yang pelik 'contoh: are-qu chenta diyerr'

Cumaa, ahhh ! Aku speechless. Aku harap korang faham perasaan aku ini.

DAKWAH itu cinta
Dan aku telah jatuh cinta.

Nota: Ni link kotak daripada peminat D tu. Bagi saya kotak ini sangat menggerunkan mungkin sebab dosa-dosa saya yang bergelen-gelen tu. Oh, maaf kerana 2 3 hari ni asyik gunakan kata ganti nama 'Aku' *Nak sedapkan ayat dalam kotak hewhew :3

Peace-tull !

Wallahu a’lam bish-shawabi.

9 comments:

  1. Know what, biasanya aku tak berapa suka blog yang full info about islam. Well, bukan aku tak suka ajaran islam ._. tapi cara penyampaian yang klasik buat aku muak sikit. Tapi cara bagaimana kau ungkaikan menarik juga (:

    ReplyDelete
  2. dah pegi kat kotak D tu. penulisan dakwah dia sempoi. serius isinya tapi tak serius ayatnya. senang bg kita nak absorb.

    ReplyDelete
  3. sudah jatuh cinta...rupanya. hehehehe

    ReplyDelete
  4. jhnrdzi:

    terima kasih ;D
    aku faham. aku pon byk skip bila baca bahan yang isinya flat je hehe

    so aku cuba fixkan isi yang aku nak sampaikan supaya korang rasa ringan je nak baca.

    ringan tak ringan tak hehe

    ReplyDelete
  5. syabb tertanya knpe name die kotak D? dh usha da n suka content die... tp asenyer blogger uh bukan strt ngn huruf "D" atopun syabb yg blur...hehe

    ReplyDelete
  6. hadith itu sememangnya membuatkan akak rase, entah sempat atau tidak mencuci dosa2 diri ini? T.T

    ReplyDelete
  7. wahh...jatuh cinta ke ni...;d....

    ReplyDelete
  8. tak perlu sampai jumpa blog yg macam tuh pun,kita memang dah sedar dosa-dosa kita.cuma kita jer yang buat tak sedar.

    ReplyDelete