20111227

Disebalik perkataan loading

[ credit ]

Bukak laptop. Cucuk broadband. Tekan connect. Taip something kat tab.
Tunggu loading. Tunggu punya tunggu sampai satu tahap tak boleh menunggu.

Bengang. Bukak facebook, twitter. Taip status.

"Siput punya berukband, lembab macam haram jadah!"
"Boleh gila aku dengan berukband ni, haram jadah kuasa infinity!"

Pastu pi like status sendiri kofkof

Dengan perkataan loading sahaja boleh buat orang jadi gila
Pokoknya semua orang benci perkataan loading
Mereka kata loading satu penyeksaan, penantian penuh harapan

Apa yang aku dapat samakan dalam hidup?
Jarang orang dapat menunggu, kalau boleh semua nak depan mata
Hari ini mintak dengan DIA
Bila permintaannya tidak dikabulkan dia kecewa lalu tidak meminta lagi

Macam mana nak tunaikan permintaannya kalau dia sendiri tak sanggup menunggu.

12 comments:

  1. hhehehe..aku tak sampai tahap kalau pasal "loading" oun nak update status kat FB, tweeter dsb. lagi lagi like status sendiri. ni aku paling tak paham. hahahaha

    Allah sentiasa menunggu hambanya berdoa mintak pertolongan drpd-Nya. dan dia sgt hairan kenpa hamba-Nya tak mintak ampun pada-Nya padahal dia Maha Pengampun. kan.

    ReplyDelete
  2. Aku pun x suka mnunggu kcuali aku tpaksa atau aku mmg ikhlas nak tunggu
    Sbut psl mdpt ptolongan drpd-Nya, mmg ada antara kita mharapkan hanya bila kita tringat. Tp sstgh org je fkir gitu =)

    ReplyDelete
  3. huuuu
    sgt bermakna ni :)

    great!
    semua ni ajar kita supaya bersabar byk2 kan..

    emm3

    ReplyDelete
  4. tak penyabar la budak nie ekk.. :D

    ReplyDelete
  5. hehe sabar2 harapnya line makin ok ye...

    p/s: terima kasih!

    ReplyDelete
  6. haha betul tu...kunci kejayaan sabar. sbnrnya dlm apa2 dlm situasi pun sabar prnting

    ReplyDelete
  7. Loading adalah satu kesabaran..
    dimana loading boleh menguji tahap kesabaran seseorang. dengan kata erti 'loading boleh jadi gila'

    heee

    ReplyDelete
  8. btol2...org y sbr je akan terus berdoa..

    teruskan berdoa..:)

    ReplyDelete
  9. loading. kadang2 geram je kan. haha

    ReplyDelete
  10. betul jugak... kadang-kadang penantian yang lama ada hikmahnya.. aku pernah alami... dan aku bersyukur.. =)

    ReplyDelete
  11. Hahaha.
    Bagi saye.
    Penantian satu penyiksaan ;)
    And curently tgh blaja erti kesabaran.

    ReplyDelete
  12. Hahaha.
    Bagi saye.
    Penantian satu penyiksaan ;)
    And curently tgh blaja erti kesabaran.

    ReplyDelete